Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.04.2013 14:54 - Предай нататък
Автор: alumen67 Категория: Поезия   
Прочетен: 4033 Коментари: 0 Гласове:
3

Последна промяна: 29.04.2013 14:59


Ей го там, мойто щастие тича.
Аз след него в галоп се премятам.
Босоного на плитки момиче
и ръчички за обич протягам.
Чакай, чакай, къде се разбърза?
Ще се спънеш по пътя самотно?


Ако паднеш се спри да превържа
туй сърце дето пее сиротно.
Ще присядаш пред порти и къщи.
Ще те плюят и мамят щастливи.
Не плачи, който бяга се връща.
image
Аз ще чакам за теб. Търпеливо.
И когато порасна ще чакам.
 И ще тичам по-бързо от тебе.
Ще те стигна нагоре по здрача.
Ще ти дам и отделна вселена.
...
И тогава загърбила всичко
няма как по-назад да се върна,
аз избягах, било си едничко,
а дори не посмях да те зърна.
           /Николина Милева/

*****
В сянката на дъгата
Щастлива съм. Нали... Не ми личи,
че чак до изгрева съм плакала за него.
Щастлива съм напълно. Отстрани.
Не искай по-дълбоко да се вглеждаш.
Ще видиш много тъжни дъждове.
Безмълвни листопади. И безлуния.
Тежки мъгли. Разкъсано небе.
image
Една любов. Ужасно нецелуната.
Ще видиш валсът на онази Самота,
заместила една непожелана Обич.
Ще видиш как, притихнали,кървят
онези думи, страшно невъзможните.
И как от тях разцъфва Тишина.
Червена и боляща. И красива.
Не гледай в мен. Щастлива съм сама.
Да бъда негова... не ми отива.
                     /
caribiana/

*****
Разстрелвам думите, напомнящи за теб.
"Обичам" я разстрелвам двеста пъти.
И в мен остават нежно да кървят
прекъснатите нишки на гласа ти.
Очите ми приличат на дула.
       image
Категорични. Тъмни. Безпощадни.
Улучват спомените с точността,
с която ти нанасяш рани.
А след това полазва тънък мрак.
Аз светя в него. Нажежена. Бяла.
Пречистена. На себе си. Сама.
И просто съм си аз...
и съм си цялата.
                     /caribiana/

*****
В Неделя

В Неделя даже Господ си почива,
и спретва малък празник за душата.
Раздал е и последната си риза,
и гледа как човекът я размята –
току криле да си ушие с нея,
и сам да литне в своите простори.
А Господ стиска палци да успее,
и даже за това ще се помоли...
image
В Неделя вече всичко е привършено,
приключили сме с тежките задачи.
Сълзите до последна са избърсани,
и времето ни нищичко не значи.
Разчупваме от хляба си по равно,
но нещо сякаш липсва на трапезата.
Едно парче за Него, не забравяйте.
И Той ще мине, за да си го вземе.


*****
На този свят в житейската гълчава
най-много съм усещал близостта
на три неща, които изброявам:
Любимата, Приятеля, Смъртта.
Любимата - със име и без име,
Любимата със много имена,
зелена светлина, изгряла зиме,
среднощно слънце, утро със луна,
задъхан вик в мълчанието пусто,
бодлива роза на самотен хълм,
която ме ранява с нежно чувство,
че вечното изкуство не е сън.
image

Приятелят - различен и еднакъв,
със свои грижи и със собствен глас,
но който в радостта ми не е плакал
и не е пял, когато плача аз,
с когото двойно на света живея,
но без да бъда тъжно раздвоен,
с когото общо, под една идея
върви несъвършеният ни ден.
А пък Смъртта - за нея нямам думи,
тя може да лети и да пълзи,
да влиза тихо в празниците шумни
Да има Смърт! Но нека е такава -
да свърши с мен, но не и със света
и някой друг след мен да изброява:
Любимата, Приятеля, Смъртта.
                /Георги Константинов/


*****
Говори, говори, говори! -
аз притварям очи и те слушам:
Ето, минахме сънни гори
и летим над морета и суша. . .
Вляво кървава вечер гори,
вдясно тъмни пожарища пушат.
image
Де ще стигнем, кога зазори?
Този път накъде лъкатуши?
Там ли, дето свободни ще бдим
и ще бъдем два пламъка слети,
и в нощта, сред безбройни звезди,
като двойна звезда ще засветим?

Ти не знаеш? Аз също не знам -
но води ме, води ме натам!
        
/Елисавета Багряна/


*****
ИЗПРЕДОХ СТО НАДЕЖДИ

Не съм светица, но и грешница не съм,
във сто сълзи изпредох сто надежди.
И как ( не знам ) от бурените вън
на припек изсуших си и копнежи.

И в сто мъниста ги редих по ред
( ръцете ми кървяха от убождане )
В сто притчи тебе слагах най - отпред
и сто слънца те гряха в изнемогване.
image
Не съм светица, но и грешница не съм,
раздадох си душата до припадък.
Сто сили потроших, но даже и на сън
герданчето на никой не продадох.

И пак се питам сто пъти на ден,
кому бе нужно от любов да втриса.
Сто аури втъках в лика ти осветен,
а ти в една звезда очите ми не вписа.
       /Неделина Димитрова - Nena Di/

(Из Арт- график)
image "Art- graphiK" image



Гласувай:
4


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: alumen67
Категория: Новини
Прочетен: 953408
Постинги: 121
Коментари: 386
Гласове: 228
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930