2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. sparotok
9. mt46
10. hadjito
11. tota
12. getmans1
13. stela50
14. deathmetalverses
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. hadjito
6. manoelia
7. mimogarcia
8. samvoin
9. bateico
10. sekirata
Прочетен: 3729 Коментари: 1 Гласове:
Последна промяна: 10.05.2012 18:44
През последните месеци станахме свидетели на нарастващото напрежение в морската зона на Южнокитайско море между Китай, от една страна, и Виетнам, Филипините и няколко други крайбрежни страни от друга.
Китай твърди, че повечето от островите в Южнокитайско море, са под нейна територия, но другите крайбрежни държави не са готови да се съгласят с този иск. През април, между Китай и Филипините възникна остър конфликт относно риболова в спорни води. Тогава Китай разположи военни кораби за да защити риболовните си кораби, извършващи риболов в спорните води, които са застрашени да бъде арестувани от филипинския флот. Подобни инциденти се случват през март и април между Китай и Виетнам.
Териториалните спорове са привлекли вниманието и на други важни играчи от страни извън региона, а именно САЩ и Индия, които се опитват да разширят сътрудничеството със съперниците на Китай.
Новата стратегическа опорна точка на САЩ беше обявена миналата година, когато президентът Обама разпореди засилено внимание на азиатско-тихоокеанския регион в "ребалансиране" на американската национална сигурност при планирането. Оттогава сме свидетели на няколко важни военни развития, включително и командироването на 1500 американски морски пехотинци в Австралия, и морските тренировки с Филипините в Южнокитайско море.
Сега, с какво е толкова специална Сингапур?
Факт е, че тази малка държава е стратегически разположена на южната част на Малайския полуостров, и по този начин създава удобна крепост за контрол на стратегически важен дросел в най-тясната част на пролива Малака.
Трябва да се отбележи, че пролива Малака (най- натоварения в света пролив) е един от най-важните глобални пътни артерии за търговия, като почти 40% от световната търговия се пропуска през него. Преобладаващата част са от доставките на петрол, транспортирани в Китай, от Персийския залив и Африка.
Представете си евентуален сблъсък между Китай с някои от съседите му, който се превръща в открита война. В този случай, един военен кораб ще бъде напълно достатъчен, за да блокира пролива Малака, който в най-тясната си точка не надвишава 2.8 км (1,5 морски мили). Лишени от масло, Китай няма да издържи дълго във военен сблъсък, дори и с много по-слаби съперници.
През последните години, Китай изгражда стратегия, наречена "низ от перли", състояща се в създаването на пристанище, инфраструктура и тръбопровод в крайбрежните страни от басейна на Индийския океан (а именно, Пакистан и Мианмар), което ще даде възможност да заобиколят тесния пролив Малака.
Но, стратегията не е дала плодове, а пролива Малака остава единствената врата за стоките, влизащи в китайски води.
Разполагането на американски военни кораби в Сингапур, придружени от морски пехотинци в Австралия, свободното проникване на индийските и американските военноморски сили в Южнокитайско море- това драматично променя цялата стратегическа ситуация в региона.
В действителност, Китай е заобиколена от своите геополитически съперници, като няма съюзници в Източна и Югоизточна Азия, с изключение на Северна Корея.
Така че, преместването на един военен кораб на САЩ в Сингапур, не трябва да се подценява. Това е само първата стъпка, и САЩ определено ще налага военното си присъствие в региона чрез създаване на постоянни станции в Югоизточна Азия.
Цялата ситуация изглежда като един въпрос без отговор, или отговорът е... да се изолира Китай!
Източник:
rickrozoff.wordpress.com/
2. Кристален блясък от термокристали
3. Истината за фирмата на pvc- профили
4. Money Online
5. По нещо полезно за вашия успешен бизнес- онлайн
6. Истината за Алупласт
7. Уеб- Магазин
8. ФОРУМ
9. Най-голямата Международна /Портфолио/ регистрация на домейн
10. Филми, игри и музика - онлайн!
11. Wolf Traffic
12. EasyHits4U.com